Erfaan's First Birthday ticker

Lilypie First Birthday tickers

Adam's Second Birthday ticker

Lilypie Second Birthday tickers

Sunday, January 08, 2012

Adam di Alam Ria Kids Putrajaya

Adam dah masuk tadika..pagi umi hantar, balik naik van..
Dia balik 430pm, sebenanye bleh je balik kul 6..tapi aku plak x sanggup nak biarkan dia sekolah lama2 sangat..kesian, baru 3 tahun dak tecit tu..anyway, kalau kul 6 pun, aku x yakin aku bleh amik dia on time..takut lg lambat, lagi kesian..

Adam n Abi, 1st day of school
Tapi every morning drama la kan...hehe..hari kedua aku tanye tcer dia..adam ok ke? tcer dia kata ok je dia..lepas umi dia balik dia elok je main..belakon tau...

Yang musykilnye, ade satu mlm dia tgh minum susu tetibe dia nangis..aku ingat tersedak ke hape..rupenye dia nak ckp yg dia x nak gi skolah..aku tanye nape, dia kate x seronok..aku tanye nape x seronok, dia kata sbb umi x balik amik adam (dan bermacam2 lah jawapan lain..)

Pastu pulak, setiap kali balik sekolah, mak aku ckp muka dia pucat..mintak nasik..makan banyak2, pastu mintak susu satu botol dan terus tido..mcm sgt lapar dan penat..

Semalam aku tanye, adam makan nasik tak kat skolah? dia kata makan, tapi tak makan pape pape pun..makan bikut je! hehehe..tapi ni rekaan je aku rasa, sbb every morning aku hantar mesti nampak budak2 tgh makan..ade sekali tu diorang makan bihun..

Aku saspek dia tgh nak sesuaikan diri dia dgn environment baru, sbb tu jadi cenggitu..tapi aku ingat sok nak gi tanye gak cikgu dia kot psl adam..hopefully cikgu dia ok..

so semalam bawak la dia gi OU..aku saaangat suka gi OU sbb dia agak kid friendly..and lift dia xe la lembab sgt mcm KLCC..


and lagi satu, xyah bwk stroller..sbb bleh rent ni for RM1 kalau ade OneCard :
Adam sangat behave duduk dlm ni..tq OU! Tapi mana budak nye??

Naik benda alah ni..RM3 per person

Siap pakai seatbelt hokeh!

Pastu nak naik elephant pulaaak..RM3 per ride..sebbaik x mahal sangat kau..

Muka happy..

Takpelaa..asalkan hepi..
Adik Erfaan kitorang x bawak sbb dia baruu sangat baik demam..

Harimau Muda Jr yg comel :p

2 comments:

beba said...

bestnya dah masuk tadika..alif still lepak2 kat umah jek..hehehe..tunggu 4 tahun baru masuk tadika..cam tak jumpe plak kat sini yang terima dak 3 tahun...tapi takpe la kot..

nad said...

Xpe je..klu aku dibenarkan x kije, aku pun xnak hantar lagi...baik ajar sendiri..lagi best!