Erfaan's First Birthday ticker

Lilypie First Birthday tickers

Adam's Second Birthday ticker

Lilypie Second Birthday tickers

Wednesday, March 31, 2004

Life is beautiful..

*sigh*..

lookin out the window..ala cantiknye pagi..hujan lagi tu...subhanallah..
alhamdulillah Allah bagi nikmat kehidupan lagi sekali untuk aku..peluang untuk menjadi lebih baik dr semalam..peluang untuk memperbaiki segala kelemahan hambaNya yg dhaif ni dan ofcourse peluang untuk memperolehi redhaNya dalam menjalani kehidupan sebagai seorang manusia yg tujuan dihidupkan didunia ini sebagai menjadi khalifah di muka bumi...

smlm satu hari x study..ape kene la ngan aku nieh. xm dah sampai selekoh pon haa..sok petang ccm [cross cultural management]..kene la ingat memende ni:
hofstede theory
tomprenaars
asma abdullah
culture
race
terror mngmnt
validity n reliability
stereotyping
sophisticated stereotyping
sulzer infra
novo nordisk...etc..etc

hayyak..banyak tu terms nak kene ingat!! bukak2 past yr..die tanye soklan direct je..soklan direct ni nampak je senang..tapi kalau lupe je fact..mmg tokleh aa nak corner corner..

neeno neeno neeno!!! (sound effect jap)
alarm dah bunyi!! yey..nad dah insaf!! ehehehe..ye ke?
japgi nak gi makan agik..bfast woti canai ngan fy..
ajak wawa..die tammoh ikot sbb die nak study..tappelah memandangkan wawa tanak ikot aku ajak korang aah bfast same!! jom?
sape nak bfast woti canai sile jumpe kitorang kat fcm cafe japgi wokeh??!!

hihi..
isk..tingat kat paksu [pakcik aku yg sememangnye KamCheng ngan aku klu balik kampung]..klu dulu balik kedah, mesti paksu ajak jalan2 sg petani..jitra..perlis pon sampai! yg beshnye tuh selalu jalan2 dua org je..abis anak menakan paksu lain jeles!! hahahaha (gelak jahat)
tp smlm mama call..bulan 8 ni paksu nak kawen!!
ala paksu ni..kawen cepat2 ape klas!! kawen serentak ngan aku tokleh ke? hihi..mengarut la tu..eheh
abisla..nnti balik kedah takde org nak entertain aku..sebaliknye aku lak yg kene entertain sepupu sepapat aku yg lain..ehehe..jadi baby sitter laa akuu..
sib baik aku ni melayan budak2..tapi..sape nak melayan aku? ahahah..tahpepela aku ni kenkadang pk..

ok aah..sape nak ikut makan tu gi aa siap2..jumpe kat fcm cafe ek? hhihi
jom fy!!


CUDIPT-UNIC

Bahagia itu dari dalam diri
Kesannya zahir rupanya maknawi
Terpendam bagai permata di dasar hati

Bahagia itu ada pada hati
Bertakhta di kerajaan diri
Terbenam bagai mutiara di lautan nurani

Bahagia itu ada di jiwa
Mahkota di singgahsana rasa
Bahagia itu adalah suatu ketenangan

Bila susah tiada gelisah
Bila miskin syukur pada Tuhan
Bila sakit tiada resah di jiwa
Bukankah Tuhan telah berfirman
Ketahuilah dengan mengingati Allah
Jiwa kan menjadi tenang


....

No comments: