Erfaan's First Birthday ticker

Lilypie First Birthday tickers

Adam's Second Birthday ticker

Lilypie Second Birthday tickers

Saturday, November 13, 2010

Cucuk 18bulan (DPT/OPV) - Booster 1

Tadi gi Azzahrah jumpe DR.Paed anak bujang ku si Adam. Member dah 19bulan sebenanye tapi baru nak amik cucuk ni..hihi..teruk betul umi ngan abi nih :p

Dia tau dah nak kena cucuk ..belum cucuk lagi dah jerit2 'nak tuyunnn nak tuyunn!' (nak turun katil). Tapi bila dah cucuk nangis kejap dlm 10saat pastu terus main2 dengan segala menan yg ada dlm bilik dokte tuh..ok la tu, kate lelaki kan..kena la tough sket..cewaahh

Pastu dokte timbang..o'oo..baru 9kilo??? Ni perbualan aku ngan dokte tadi

Dokte: Ha? 9kilo? Dah 1tahun 7bulan kan??
Aku: Ha'a ..cemana eh dokte?
Dokte: Dia x makan ke? Dia bleh makan dah ni, satu hari 2 kali makan nasik
Aku: Oh..dia makan dokte, tapi kdg2 1hari 3 kali, selalunye 4kali
Dokte: Ha? Oh..ok la tu! Dia aktif kot??
Aku: Ha'ah mmg sgt aktif..

Tak lama lepas tu

Aku: Dokte..cemana eh nak bagi dia tambah berat? (dah byk kali kot tanya haha)
Dokte: Cube try bagi mkn multivitamin
Aku: Mmg ade bagi
Dokte: Ha try bagi yg ade lysine

Hmm..ok, so lepas abis Adam punye Multivitamin yg Abott nih aku nak kena try beli hat yang ada lysene pulak..cyba try test tengok!

Pastu lagi..

Aku: Dokte, cucuk ni selalu budak demam x? (sebabnye parents aku ckp cucuk 18bulan selalu x demam pun)
Dokte: Huih mmg..cucuk yg kali ni biase mmg budak akan demam. Tips nye, japgi balik..lepas makan terus bagi makan ubat. Selalunye kalau bagi ubat demam 1dos lps cucuk, budak jarang la demam..
Aku: Oooo ok

Haha..becok ye mulut uminye? Dah kata jumpa Paed kan, mestila tanye byk2. Klu x rugi je bayar RM130 tadi (Abinye la yg bayar tapi haha) :p

Pas sampai rumah, aku terus goreng mi cintan taruk telur, chicken ball ngan celery. Kenapa goreng mi? Sebab mamat ni mmg lagi suka mi dari nasik...and pagi tadi dia makan telur rebus stengah biji jek..nasi lemak takmo..

And alhamdulillah skang Adam dah pandai suap sendiri..pakai tangan pun bleh..pakai sudu garpu (ikea) pun bleh..yey Adam!!

Khusyuk makan megi goreng

P/s Hari ni Kak Opin n family balik Uk dah..haih..kejap je kan..dah la jadi mangsa banjir lak tu..dugaan ..(tapi budak2 tu sonok kot bleh mandi banjir? heheh)

No comments: