Erfaan's First Birthday ticker

Lilypie First Birthday tickers

Adam's Second Birthday ticker

Lilypie Second Birthday tickers

Wednesday, March 24, 2010

Bus Driver

Ni la bas yg aku selalu naik utk gi n balik kije

Aku pergi dan balik kerja mmg selalu naik bas lcct-erl salak tinggi-erl putrajaya.
Kije abis kul 6, so aku selalu catch kul 6.25 punye bas..tapi tadi kije banyak so terpakse catch 6.55 punye bas.


Elok tertera 6.50 kat pc opis, aku pun gerak la turun utk naik bas.
Tapi aku lupe tgk jam tangan..sbb jam tangan aku sama dgn jam tangan bas driver. (aku agak je haha).

Tengah jalan tu aku tgk jam..oh lagi 1minit nak 6.55 rupenye..maka aku pun makin laju lah berjalan. Elok je sampai, tgk2 bas takde..rupenye tgk jam dah 6.55, bas pun dah gerak..


Sedih jugak sbb x sempat gi toilet td. Sebbaik bwk buku cerita 'the time travelers' wife'. Aku duduk je la sambil tunggu bas sambil baca buku tu.


Tetibe ade sorang mat saleh dtg.

Dia tanya aku ' are u the bus driver?'

aku terus 'haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa???'

dan die tanye lagi 'i asked, r u the bus driver?'

aku jawab 'no' dgn muka seposen..

dia tanya lagi 'd'u know where he went?'

lagi sekali aku jawab 'no'

aku pandang diri aku atas bawah.

Tudung ekin kelabu, baju kemeja hitam bunga2 kecik kelabu, jeans, handbag putih dan wedges putih.
Dem..Aku ade rupe bus driver ke?

5 comments:

eifa said...

ko ni giler laa nad..saket perot aku gelak..hahhahahah omputih tuh nk rushing kot...hahahh

nwey dh masok koje eh..bestnyer...congratss

nad said...

:P tu la..ampeh sungguh itu omputih haha

a'a dah..mekaseh pipahh

Cik AnGaH Lee said...

nad..

aku rase omputih tu rabun dekat kot...
takkan laa ko yg 'kocik' tu (jgn marah!) bisa menjadi bus driver ok.. hehehehe... ;p
dan..takkan laa attire bus driver kat negara dia sama mcm ko kan?? huu..itu lagi mustahil! heh...
sahh...omputih tu rabun dekat! =)

nway, happy working ya!!!

** ko dah pindah putrajaya balik ke nad? dah x dok setia alam kah??

Lina said...

hahahaha! pocah porut den baca entry ekau kali nih.. lawak sungguh!

nad said...

angah: tu la..lom tapi akan..

lina: ceh :P jom jd drebar bas jom