Erfaan's First Birthday ticker

Lilypie First Birthday tickers

Adam's Second Birthday ticker

Lilypie Second Birthday tickers

Monday, March 08, 2010

Mencari-cari

Me and my li'l Adam :)

Yupp, Alhamdulillah..aku dah dapat kerja.
Banyak2 syukur pada Allah.


Mungkin bukan kerja/tempat kerja yang aku sangat2 ingin dan impikan, tapi ini adalah doa yang aku pohon.


As a mother of my little one, who is now 10months++ and still breastfeeding (not exclusively, but still)..aku sangat2 risau kalau dapat kerja. Diulangi, kalau dapat.

Macam mana dengan Adam? Adam x suke minum susu dalam botol..mcm mana kalau babysitternye x sanggup terima karenah anak itu yang amat manja dan harus dipujuk untuk disuapkan makan dan minum? Siapa nak jaga Adam? Can the babysitter be trusted??

Tapi kalau tak kerja?
Aku dah dapat 2 surat menyuruh membayar hutang dalam masa 14hari.

Aku tulis surat rayuan untuk bayar sikit2 dengan alasan belum bekerja..Alhamdulillah, lepas ni boleh la bayar.


Hutang aku, memang aku x sanggup minta suami bayar. Lainlah nanti, bila suami dah gaji juta2 (amin hehe).

Niat dalam hati, memang nak berbisnes..paling tidak pun bukak tusyen. Biar x kaya mana asalkan ada income. Ada income boleh buat untuk simpanan, simpanan aku dan Adam. Asalkan aku sendiri boleh jaga Adam..boleh tengok Adam membesar depan mata 24jam.

Tapi tak ape..its ok.

Sejak aku x bekerja aku doa, supaya dapat buat sesuatu untuk ringankan beban keluarga.

Kemudian aku dapat interview..Alhamdulillah..2-3 interview aku pergi..

aku doa lagi,
supaya aku dapat kerja yang terbaik untuk aku, abg, dan terutamanya Adam.
Dan aku dapat kerja yg ini.

Aku percaya, Allah itu Maha Adil.

Aku fikir, bisnes mungkin boleh part time ;)

Main bowling pakai dress tapi tak strike..hahaha

2 comments:

mieza said...

yeay alhamdulillah!
yang penting nad..walaupun kita amik baby steps tp usaha itu ada and kita tak give up :)

nad said...

yey! thanks mieza!!
berusaha!!! heheh