Erfaan's First Birthday ticker

Lilypie First Birthday tickers

Adam's Second Birthday ticker

Lilypie Second Birthday tickers

Friday, June 06, 2008

Internet is back!

Alhamdulillah, now we can access the internet from home! :D no need to take the bus to the cc anymore hehehe

I'm overly excitedkan? hello..since i was in form3 mmg dah terbiase dengan internet..and it got worst after form5. Ye la, time tu kan lepas SPM make berdangdutlah sentiasa bersama MIRC dan Ie. Time tu tau Ie ngan Mirc jek la..dah lame sket baru tukau masuk Ym. Then masuk MMU lagi la 24hrs internet, sumer bende pun pakai internet..nak borak dgn rumet yg ade kat depan mata pun pakai Ym hahaha. Tapi bukan selalu la..penah buat ngan azrah je sebab nak ngumpat rumet lagi sorang. And rumet lagi sorang tu pun ade kat dalam bilik..heh tatau la obvious ke tak..obvious ke azrah? hehe :P

So kesimpulannye sekarang ni pun xde internet rase mcm..makan hotdog tapi takde hotdog, minum ribena takde ribena, naik basikal takde tayar..aa camtu la perasaan die
Tapi yg best nye bukan aku sorang, abg pun gitu jugek..tu pasal la walaupun agak jauh sikit, kitorang secare sukarela kadang2 berjalan ke cc :D (walaupun mlm tu baru lepas wat d&c..hehe)

And skarang pulak dah xleh nak jalan sgt. First sebab tghri panas, malam ok tapi kat mesir tengah summer holidays..so ramai sgt orang. Nanti nak naik bas sume mcm payah..pastu aku ni plak jenis x minat sgt orang ramai2..aku takut orang..tah pape tah kan? heh ..

Aku dah back on track, badan pun x lemah cam haritu dah..cume x berani lagi buat kije berat2. Ye la, kat luar mmg xde ape, tapi kat dalam proses healing masih sedang berlaku walaupun aku x nampak dan x rase. Tapi takpe, abg tengah cuti skang..selalu tolong binik die yg mengade ni hehe :D

Oh lupe, malam tadi Tim dah buat blog..sape2 yg kenal tim sile add blog die kat lists kawan2 blogger korang k..sile masuk sini

And since aku free dan x keluar rumah ni, maka aku rase nak buat tag yg kak opin tag dulu..sile2

1. Link to your tagger and post these rules on your blog.
2. Share 7 facts about yourself on your blog, some random, some weird.
3. Tag 7 people at the end of your post by leaving their names as well as links to their blogs.
4. Let them know they are tagged by leaving a comment on their blog7 facts about me ;)

Here goes:

1. I have a major stage fright. Oleh itu, tolongla jangan suruh aku bercakap di khalayak ramai..kalau suruh gak aku akan buat something unpredictable. Contoh, masa aku terpakse jadi ahli panel forum yg MMU buat kat MRSM Beseri satu ketika dulu..aku seolah2 bercakap ngan budak tadika. Sampaikan prof keluar dewan..wahahahaha

2. Aku suke berkawan, alhamdulillah aku ade ramai kawan. Tapi mulut aku ni ade mood die sendiri. Bile die rase nak borak, die akan borak segale mende. Tapi bile die rase nak diam, otak aku pun ikut diam..sampai aku tatau nak cakap ape, takde idea langsung. Macam mulut kene gam camtula..

3. Cita2 aku ape dari kecik? Mestila nak jadi surirumah yg ade at least Masters Degree. Tapi nak jadi surirumah yg ade bisnes..jadi cita2 ni mungkin akan tercapai banyak tahun lagi lepas aku kaya. Tapi camne nak kaya? Harga minyak naik tinggi sangat ni, bile minyak naik sume bende pun nak naik sama..kerajaan kire keuntungan/penjimatan kerajaan, petronas kire kos die tinggi (untung pun tinggi x kire??), rakyat pulak..hmm..tak buat ape2 pun salah, nak buat ape2 pun xtau nak buat ape. Silap sikit maka ISA lah kamu..ok, dah lari topik.

4. Oh, dan aku x bleh tengok orang gosok gigi. Komfem nak muntah kalau tengok. Tulis pasal org gosok gigi pun buat aku rasa loya.

5. Tidur malam? Susah gile..bile baca buku kadang2 lagi susah nak tido. Kalau buku tu best aku kene baca sampai abis, kalau tak best aku mesti rase boring dan otak aku mesti nak pk bende lain. Dulu penah amal makan ubat tidur, tapi side effect die badan senang naik dan aku sangat2 lethargic. Jadinye skang dah tinggalkan ubat tidur, lagipun tengah honeymoon setahun hahaha..tapi 2-3 harini mcm pandai pulak aku tido malam :)

6. Aku suke jalan2..jalan2 berjam2 pun aku boleh, provided aku pakai kasut yg betul. Vincci ke Nose ke yg cantik2 tu komfen x bleh, kompem sakit kaki dan hati. Paling best pakai selipar jepun, selipar bata atau yg mahal skit tapi best kasut Clarks.

7. Aku jeles la tengok org pregnant yg aku nampak mase keluar jalan2..hehe..normal la tu kan? Uh, aku nak baby la..Selalu kene doa yg terbaik kan? hehe

Sape aku tag?
Takde sape, sape2 rase nak buat, buat la.



Lagi satu, sape2 yg cari org utk buat kije2 seperti mengedit gamba atau yg lebih kurang mcm tu btau aku ek..Sementara musim org kawen ni, photographer mesti kurang masa nak edit gamba kan? aa..dan sementara aku takde ape nak buat ni bleh la nak cari income sket kan? ehehe

ok, sekian terima kaseh





3 comments:

Anonymous said...

xleh tengok orang gosok gigi??
HAHA. lawak...lawak.

n yeaa, life without internet is pure boredom. ;p

Anonymous said...

noww dis blog looks better..very cheerful hehee

me a name i call myself said...

azie: btol2 100% agree..eh the gosok sisi part is 100% kisah benar tau, dun ever lemme see any advert or anyone gosok gigi while i'm eating..uewww..

mieza: tak siap lagi ni, under construction :P first time berjaya guna xml hehe